måndag 1 september 2008

Hösten är här!

Perfekta ge bort presenter, lite knep&knop så har man en godiskaktus. Emil var på bowlingkalas igår och fick ge bort dessa eleganta kaktusar!
Så här stora potäter har vi i vårat lilla land, ena riktiga bakpotatisar!
Årets sista barnkalas hade vi här i går, Isac fick äntligen ihop klassen på ett kalas. Det förra fick vi ställa in pga att bara några stycken kunde komma så nu provade vi igen och det blev lyckat.
5 kamp, korvgrillning och skattjakt och toppen väder kan det bli bättre!
Och med de 3 små vilddjuren vi har här så lunkar det på, promenader i koppel och rumsrenhet tränas, även borstning av päls det är skönt tycker Harry långlurv, att närvara när matte damsugar är oxå okey Harry gillar när det kommer varmluft i pälsen (från damsugaren) så är det någon som är sugen på en goding så är de vana vid det mesta det är bara att börja träna den vanliga lydnaden!
Och så var det de där med sommaren, nu är den slut!! Hösten är här! Är det inte härligt att få klä på sig lite mer och vara ute i den höga luften, eller varför inte sitta inne och kura med tända ljus, en kopp te och bara mysa av att det börjar bli mörkt och ruggit och tänka på den härliga sommar vi har haft och längta till den kommande våren och sommaren. Är det bara jag som tänker så??? Jag tycker om alla årstiderna, alla har något som är fint.
Nä nu kanske jag skulle ta tag i mitt liv och börja plugga eller baka bröd, städa skulle oxå behövas, sova hade inte varit fel.................. nä jag ska börja med läxorna, det är ju därför jag är ledig idag, pluggdag!!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig om årstiderna - alla har sin charm. Varje gång en ny årstid inleds brukar jag bli alldeles rastlös och energifull!

Anonym sa...

Tjosan

Det finns tre årstider som är fina och en som är bedrövlig.
Björnen är en klok varelse som går i ide när vintern skall komma. skulle önska att göra detsamma. VAD GÔTT.
Nu skall jag till jobbet sedan i kväll får jag höra hur det gått för Athena på Henån med SALO.
Hoppas att det skett något.
Du får läsa dina läxor o bli vis som en UGGLA.
Kramar från Vedumsvägen

Anonym sa...

Jag håller helt med syster yster.
Jag gillar alla årstiderna. Det är eller var iallafall en trevlig vädervariation. Hoppas att den variationen kommer tillbaka, istället för fyra årstider med regn.

Karin