onsdag 10 september 2008

En bra dag!

Idag har det varit en bra dag! Ett jättetrevligt par har varit och tittat på valparna och blev helsålda, tillslut valde de Hjalmar och han flyttar till Jönköping nästa fredag, känns kalasbra!

Sen fick vi ännu ett trevligt besök, Stig och Pia från Bor kom förbi och kollade in våra små troll, de väntar valpar, oxå efter Hector som våra, så nu vet de vad de har att vänta sig hihihi!
Vi kommer och titta på era små troll när de har tittat ut!! Kul att ni kom!

Ja och så va det denna här Inspirationsdagen vi hade med skolan idag, trevlig tillställning men dryg. Först va det mingel, man stog å väntade på att få gå in och sätta sig i princip, sen va det 3 st som skulle prensentera Värnamo på olika sätt, kommunen, näringslivet och svensk handel eller nått sånt (Hans Fager hette han) ganska ointressant. Men sen kom det in en kul kille som heter Magnus Tegner, helt fantastisk och kul, intresant att lyssna på, han pratade om att se människa innifrån, nån har forskat i att man dömmer en människa på 27 sek och det är nog sant, de 45 min gick jättefort. Efter det blev det fika och då blev vi bjudna på en fralla och kaffe/te mycket gott!
Men sen kom det in en kille som skulle prata om hur man sökte smartast på nätet på olika sätt och lite andra saker som jag inte har en aning om, säkert jättebra men huu va tråkigt, han fick hålla på i nästan 1½ timme, hade varit bättre Magnus hade fått den tiden, fatta va jobbigt, något svårt att hålla ögon och huvud uppe, hoppas bara ingen såg hur man satt och nickade.

När ska det sluta regna? Bara undrar, det är så blött!

Tack å hej, leverpastej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man säga Grattis när du sålt en gosing? Om inte annat så vet du vad jag menar. Det känns nästan lite sorgset även att jag har lyckats hålla mig ifrån dom, du vet ju hur jag är med djur. (Vill ha...)Hoppas Hjalle får det bra i sta´n. Kram lillasyster med magen.

Min tråd sa...

Vilken trevlig hund de får!
Hoppas du inte har fäst dig för mycket vid de små liven, så det blir jobbigt att lämna dem ifrån sig. Det blir nog värst med sista valpen.....
Trevlig helg!

Anonym sa...

Jo Harry stannar om inte han kommer iväg snart, vi har något han och jag, klart man kommer nog fälla en tår när de reser men de som har köpt Hjalmar känns kanonbra.