söndag 21 september 2008

Ullared och planka!

Igår tog jag det dumma beslutet att åka till Ullared. Kl 07. 00 åkte jag hemifrån och va framme ca 08. 10, jag var inte själv där kan jag säga. Jag brukar inte ha ont av mycket folk men igår hade jag lust att bara släppa allt och ställa mig å skrika rakt ut, det va fruktansvärt trångt blää. Men lite fick jag med mig hem som jag skulle ha iallafall, framför allt kläder å vinterjackor till barnen och faktiskt en vinterjacka till mig själv oxå så nu behöver man inte tänka på det när det blir kallt (om det blir det vill säga).

Igår kväll gjorde vi plankstek, undertiden vi höll på ringer min syster Anne och undrade om vi va hemma, jo visst var vi det kommer ni får ni ta med mer fläskfile´för här lagas det planka sa vi å de var ju inte sena till att nappa på de, (vem är det föresten mat är gott) så här smaskade vi på planka så det stog härliga till mumms! Tyvärr hann vi äta upp dem innan jag kom på att vi skulle tagit kort på dem så ni fått se hur fantastiska de va, Jocke han spritsar potatismoset så fint så.

Vad hösten kommer fort med alla färger och luften är hög och skön, lite kallt men ändå skönt. Gick en sväng med Fiona nu på fm det var inte så dumt men solen gick i moln och det är såå typiskt.
Vi måster ta och börja träna något med henne snart, och nu börjar hon komma tillbaka i hull och i päls det känns skönt för det har varit segt för henne att komma tillbaka efter denna sommar med valpning och skötsel av sina små barn. Vi har knappt gått några promenader pga att hon har varit så mager, man har kunnat spela gubben noa på revbenen på henne, hemskt. Men det kanske är ett vanligt fenomen att de blir så inte vet jag. Veterinären säger att så länge hon äter och är pigg så skulle inte hon vara orolig, och hon äter som en häst och har energi för 3 så dåligt mår hon inte.

Hej å hå i de blå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Plankan va mycket god!!

Anonym sa...

Hej!
Skönt att det gick bra med Hjalles flytt. Hoppas du har hämtat dig från Ullaredsresan...Jag har nyss kommit hem från Eksjö. Vi höres!

Kram J