söndag 28 september 2008

På rymmen!


Igår rymde jag fältet och stack till Jockes föräldras stuga som ligger i Od mellan Borås och Herrljunga nånstans. Jag tog med mig Harry, stackarn mår illa när han åker i bilen men det är ju bara träning som gäller så det är bara å torka och se glad ut ett tag till. Vi hade så mysigt så förutom att han försvann för mig vid 23.45 i natt, han skulle ut och när jag skulle ropa in honom kom han inte, jättekul. I en kvart höll jag på i mörkret men till slut så kom han ifrån kohagen brevid inte lika skojj, något skitig.

Idag fick jag middag hon svärmor Irene´ mycket gott tacktack!! Hon har pratat länge om Harry och att hon är intresserad av att köpa men velat från och till, idag åkte jag hem utan honom snyft, jag tänkte vända några gånger men bet mig i läppen å höll tårarna i schack. Nu är han bara där på prov för att se om det går bra med alla katter hon har annars kommer han hem igen , men det kändes i hjärtat ska jag säga.


Nu ikväll har jag och min älsta och bästa kompis Johanna haft återblickar med att titta på Lena & Orup som gick på Tv, vi var på deras uppträdande i Stockholm i november förra året, kanon bra tycker vi då som har varit Orup fans sen "jagad av vargar" kom. Kul!

Jocke och Lasse lyssnar inte på sån "skit" de satt och lyssnade på Eddie Medusa vad de nu är att lyssna på, tycker vi då hehehe.
Varma mackor klippte vi i oss mycket smaskens!
Nu är det visst söndag bäst att gå och sova nattnatt!

2 kommentarer:

Kennel Piastigen sa...

Hoppas det går bra för Harrys nya ägare och att det funkar med katterna. Ja vet hur det är att lämna sin älskling. Jag tycker att du är duktig som klara det.
Kram Pia

Min tråd sa...

Hoppas det går bra för både dig, Harry, katterna o svärmor. Förstår om det kom en tår, han är väldigt speciell Harry. Kram