onsdag 4 juni 2008

Vilken dag!

Jaha denna dagen började som alla andra dagar man har ju sina rutiner på morgonen och de löpte på som vanligt, ungarna var som vanligt trötta och hade svårt att komma upp men med lite tjat gick det bra tillslut.

Jag tog cyklen till skolan brukar göra det när jag slutar tidigare än barnen och då slipper hämta dem i skolan, de åker skolskjuts då. Vi slutade redan kl 09.00 så en hel timmes lektion fick vi idag men det är skönt sista dan innan skolavslutningen!!

Planerade att gå och stosa lite i lung och ro på Eko och leta lite presenter till olika födelsedagsbarn det hopar sig med kalas nu på vår/sommaren. Kl är ca 09.30, Ja vad händer då mitt i min lilla lungna stund i affären, jo då ringer Isacs fröken - Hej, Isac har kräkts och har ont i huvudet kan du komma och hämta? Stressa inte han ligger och vilar på soffan.
Vad gör man jo man stressar upp sig så i skyarna och ja just d jag cyklar ju..........
Betalar de jag lyckats plocka till mig och trampar hem så fort cykeln hinner, och de vill inte säga lite, det rök av däcken när jag kom hem puh. Vi har ca 4-5 km in till stan.
Jag tar bilen och åker och hämtar lilleman som ligger på soffan och gråter, åker hem och han sover i 2 timmar. sen kommer han ner och är en helt ny unge.Detta har hänt engång innan för några veckor sen, sist det va så här varmt ute och jag fick hämta han i skolan, så slutsatsen är vätsktebrist som leder till migrän stackars liten.
Imorgon åker han på skolresa till Nydala kloster och då ska hans mamma packa ner massor av dricka!!!!
Medans han låg och sussade bakade jag bröd, provsmakade de nu ikväll och det va helt klart godkänt även från barnen, gött och ha lite och slippa köpa, det går åt rätt mycket limpor på detta stället nämligen.
Nu kom min man hem så nu kan jag ut och cykla med Fjollis, det är lite behagligare ute nu solen har visst gått ner så det blir ingen lång runda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Varför skall allt hända när det är som mest olämpligt.
Hade ju varit skönt att bara få VARA.......
Skönt att han hämtat sig igen, och att Du får lite avslappning

Hälsningar från Ugglan

Anonym sa...

Du är en riktigt bagare får jag lov att säga.Lottie

Anonym sa...

Åh, typiskt! Men din slutsats verkar riktig - vätskebrist. Det är inte lätt att få barnen att dricka alla gånger, inte utan att en vuxen hjälper till iallafall. Jag kan tänka mig att det kan bli lite knepigt i skolan när det inte finns så mycket vuxenkontakt (som på dagis).