lördag 14 juni 2008

Scoutläger



Här står en stolt och förväntansfull kille(Emil) som ska åka på scoutläger för första gången, det ser ut som han ska vara borta en hel vecka men det är bara en natt, men man måste ju packa kläder för alla väder. Jag hoppas bara att det håller uppe för dem. Isac ska åka imorgon bitti, han ville inte sova i tält så han ska bara vara över dagen. Man får en sån flasch back när man ser alla grönklädda scouter stora och små och minns hur det var själv när man skulle iväg såå himla kul man hade, och man luktade ju skogsmulle oxå när man kom hem. Det är väl inte så farligt med nån dag men tänk en hel vecka utan dusch å tvål mm man måste har luktat rökt skunk hihihi.

Nu börjar Fjollis bli stor och tung,magen syns bra nu och tuttisarna har delat in sig i sina små påsar eller hur man ska säga, har så gott som slutat å cykla med henne, vi cyklade ner till sjön och fikade hos mor & far ca 350 meter men hon lunkar efter cykeln de mesta så vi får gå istället. Men jag tänkte att jag ska försöka så länge hon orkar att gå en ordentlig runda varje dag för det tycker hon ju om och jag kan tänka mig att det är bra att hon håller igång. Men hon är trött och vem var inte det när man var gravid....... hon sover jämt, äter som en häst och dricker som en kamel. Och i morgon är det ca2 veckor kvar till hon ska puppa, det är sååå spännande.

Inga kommentarer: