fredag 27 juni 2008

Nu har de kommit!!







bilderna blev inte debästa men ni ser!!
Det började med att jag såg en blöt fläck på mattan i tv rummet vid 17 tiden hmm tänkte jag har de tryckt på så hon kissat men sen åkte vi ut på sjön å fiskade och då var hon hos min mamma den stunden,sen när vi kom hem vid ca 20,45 började med kvällsmaten och trampade i något slemigt och höll på att dra om kull i kletet, det visade sig sen då att det var början till våra nya familjemedlemar. 6st varaav 1 tyvärr döfödd. Så 4 hanar och 1 tik.
Kl ca 22 började de första krystvärkarna och då ringde jag till Lottie och hon fick vara med under hela den första valpens utkomst så Hälge kom 22,32 410g, sen 22,54 kom Hugo på600g,
23,19 på500g kom Hjalmar han kom baklänges den rackarn. 23,52 kom den första och ända tiken Freja 400g, och Harry 400g kom 00,23 . Ca en timme senare kom då den som vi inte fick liv i jag höll på i 10min med massage det var en hane oxå. Hon var helt fantastiskt duktig våran Fiona och jag tycker det gick fort alltihop. En helt klart häftig upplevelse!!
Namnen har vi valt efter första bokstaven i mamman och pappan Alltså Fiona och Hector.
Nu är kl 02,22 och jag är helt slut ska sova på soffan inatt och höra på när de piper och tuttar, Jocke den stackan ska upp och jobba så han får sova i sängen.
Fortsättning följer!!

4 kommentarer:

Beathabloggen sa...

vi säger bara jättegrattis till de små.Ser tjocka och fina ut.Ta n hand om dem väl.Kramar från beathalandet

Anonym sa...

Grattis till tillökningen!

Kennel Piastigen sa...

Grattis till valparna.
Kram från Pia och Stig i BOR

Anonym sa...

Vad sööööta!!! Väntar bara tills jag kan komma ut nästa gång :) MVH: Kajsa i stallet ;P