torsdag 1 januari 2009

Vackert väder iallafall!!

Ja så nu är det ett nytt år, va härligt!! Men det började inte så härligt här hos oss..........

På fm var jag och barnen och alla hundarna på promenad ner till sjön, jättefint väder och allt, vi provade isen men den knakade så läskigt så jag förbjöd barnen att gå ut på den inte så populärt kanske men så blev de. Sen såg Isac att hundarna stog och åt på något blått...... något blått va råttgift inte såå bra. Härrom dagen såg jag och Isac på Vetrinärerna på Tv och där var det just en hund som fått i sig råttgift. Vi skyndade oss hem och jag ringde vet, hade ju ingen aning om de hade eller hur mycket de fått i sig. De var bara till att åka till Forsheda där de hade en jour vet på distriktsvet, stationen. Jag kände mig inte riktigt körduglig och Jocke var i skogen å jagade hmm så min supersnäll svägerska körde TACK igen!!!!

Ja väl framme fick de kräkmedel och visst hade de fått i sig, jag är så tacksam att Isac va uppmärksam och hade lärt sig nått via Tvn, vem vet vad som hade hänt om vi inte åkt och bara nochat eller inte äns sett nått hua. Det är värt dessa sura pengar. Nu ligger de helt utslagna och sover, de kommer oxå att få äta K-vitamintabletter i 3 veckor. Ska åka in å fixa fler i morgon.Här är vi just hemkomna stackarna!
Man blir helt förstörd när de händer dem något usch.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att han var så uppmärksam.Hoppas att de piggnar på sig.

Anonym sa...

Hejsan
Läste nyss vad som hänt.
Vad det kunde slutat illa. Tv är inte så dumt, barnen lär sig vad som är rätt o fel. Heder åt GRABBEN.

Hoppas att allt ordnar sig ändå trots felaktiga maten vid sjön.....

Kram från Vedumsvägen

Kennel Piastigen sa...

Fy va läskigt. Tur att ni har en sådan uppmärksam pojk.
Hoppas att de bli bra nu
Kram Pia och Stig

mor i stugan sa...

Hej !
Hur gor det med hundarna , hoppas att de har fott upp allt skit fron magen. Seger som de andra , tur att Isak var so uppmerksam, ge honom en kram fron mig och en till Hugo.

Kramiz