onsdag 19 november 2008

På hal is!

Nä men idag kan jag säga att jag faktiskt har varit lite duktig............ inget plugg (lite synd) inga bullar (oxå synd) men jag har fejat 3 fönster inne, mellan och ute skakat gardinerna(har inga andra att hänga upp) dammsugat noga på svåråtkomliga ställen (där man inte är så ofta) och lite annat pill. Efter middagen åkte jag med barnen till Rydaholms ishall så det fick åka skridskor de har tjatat enhel del om det, men nu är de nöjda en stund. Isac ska åka igen med skolan i morgon. Harry (kräkolle) va med och han var såå himla duktig när vi var i hallen och på Jockes kontor, (han jobbar denna veckan i ishallen så jag kunde sitta där en stund och värma mig) han bryr sig inte om alla människor som kom och gick jättebra! Men har kräks fortfarande i bilen mindre kul.

Jo just de i förmiddags tog jag tjuren vid hornen och tog tag i det tråkigaste som finns, att köpa skor till ungarna. De har börjat bli kräsna de rackarna, dyrt blev det oxå snyft, men vad gör man?!

Nä nu är det kvällsmatsdax sen blir det Bonde söker fru skojskoj!

Puss Puss!

3 kommentarer:

mor i stugan sa...

Du är allt duktig du , pysslar och donar med allt och nu fönstrerna, som är så tråkigt att putsa, jag är lat ringer Putsman. Stackars Harry inte roligt att må illa , men varför kom du inte över med min älskling eller var han med oxå.
Kramizar C.

Anonym sa...

Nä han fick prova att vara själv lite grann det va bara 1½ timme ca. Det klarade han fint, han fick vara inne.

Min tråd sa...

Jag lider med Kräk-Harry! Jag är oxå åksjuk, så in i baljan! Nu ska jag vila, för i morgon ska jag baka en smaskig rulltårta till Isac. God natt!