måndag 17 november 2008

Blodgivare!

Idag har jag varit på blodcentralen och lämnat ca 4,5 dl, duktigt va!! Förhoppningsvis kan jag hjälpa någon med mitt blod. Isac va med och studerade och såg till att nålen kom rätt sen va han med sköterskan och kollade när hon tog Hb provet, väldigt intressant! Men det bästa av allt var ju att vi fick fika och tur va det ju att vi va bland de sista så det gjorde ju inget om han tog en bulle och saft oxå. Ja han e rolig, inte direkt blyg heller när han frågar vad allt är och varför då.

Det sköna är att man känner sig piggare på nått sätt när man har lämnat blod, det borde ju vara tvärt om kan man tycka men nu bildas det ju nytt och fräsch som pumpas runt i kroppen nog ganska nyttigt tror jag. Jag är en stolt blodgivare och det borde finnas fler! Testa vettja!!! Man kan alltid hjälpa någon!

Tack för idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle också vilja lämna blod, men jag klarar inte av att se för mycket blod komma ut ur kroppen. Nålen är ok, men just flödet av.. hm, ja, hur som helst, så är det i alla fall. :)