onsdag 12 november 2008

En brinnande tid!

Jaha nu har det hänt även hos oss, det har brunnit. Så här var det, jag var i källaren och skulle hänga tvätt, Jocke körde Isac till miniscout och Emil stog i köket och rullade chokladbollar inget konstigt med det. Men när jag i godanro skulle hänga min tvätt hör jag ett hjärtkärrande skrik, innan man fattar att det är någon och inte något och innan man släppt allt och hunnit upp. Väl uppe möter jag Emil skräckslagen med en brinnande tidning i handen, vad gör man? Mitt i alltihop står 3 livrädda hundar och vill ut. Reaktionen blir att man sliter åt sig tidningen slänger ut den, det flyger glödande pappersbitar hejvilt och man frågar hur i hela livet gick detta till??? Stackars Emil han hade blivit törstig och tog en paus från chokladbollsrullandet och skulle dricka lite, satte sig vid bordet och skulle läsa tidningen och såg då inte att värmeljusen fortfarande va tända och vips det går så jädrans fort. Nu har vi lungnat ner oss pulsen var uppe i 250 på oss båda och vi har varit och tittat på sotet som blev kvar efter tidningen ute på trappen. En positiv sak i hela spektaklet är att brandvarnaren funkar gallant!!!
Och en sak till, Emil har lärt sig en sak idag, eld är farligt!

Idag har jag haft mitt psykriatriprov, gick väl så där tror jag, svarade iallafall på alla frågor så nu är det bara vänta å se vad resultatet kan bli.

Nu ska jag gå ner och smaka en chokladboll med Emil!!

Bajbaj äppelpaj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad läskigt! Tänk vad illa det kunde ha slutat. *ryyyyser*