tisdag 15 juli 2008

Avmaskning med tårar!

Idag har vi avmaskat de små för första gången. Isac skulle hjälpa mig att hålla och det funkade jättebra tills han kom på att det såg väldigt obehagligt ut och så sa han till mig- Mamma jag klara nog inte de här! Jodå säger jag det går ju jättebra! - Nä för jag börjar gråta nu! Och så grät han och ville inte titta på, så jag både höll och sprutade in pastan, det gick fint. Så nu har de fått prova på någon ny konstig smak, de smaskade så de stog härliga till så det smakade nog inte så illa! Nu är det 14 dagar till nästa gång, då blir det nog mer liv i luckan!!


Har plocka vinbär idag och gjort saft, gott gottigott gott!!!

7 kommentarer:

Beathabloggen sa...

herregud vad du syltar och saftar.
kram

Anonym sa...

Jo men jag har ju sommarlov då får man passa på!

Anonym sa...

avmaskining låter inget vidare..
vill du ha vita smulton till nästa sommar? Jag har revor som ska bort om ett par veckor, de smakar jättegott.

Kram Eva o Kajsa

Anonym sa...

Ja tack Eva!! Smultron tycker vi om!!

Min tråd sa...

Då ringer jag när de är klara, så tar vi en fika på altanen.

Anonym sa...

De låter väldigt trevligt!!

Fionabloggen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.