måndag 18 augusti 2008

Nya rutiner!

Klockan ringer 05.30 Jennie ska starta en ny rutin! Japp uppstigning 05.45 på med promenad dressen och ut och gå med Fiona, ja det är inte så långt då men en 20minuters promenad har jag lagt in så stumpan kommer ut och få gå. Jocke han fixar så valparna får mat och rastning sen in i hundgården, det är ett fasligt shå att få in dem, har 2 eller 3 kommit in så ska naturligt Nr4 bråka och då sticker de andra ut jippi va kul rena cirkusen!! Lite trix och knix så går det!!
06.30 väckning av barn, fixa frukost och de kommer ner och äter, ca 07.30 kommer taxin och de åker iväg till skolan. Då är det tänkt att jag ska ta min fina svarta cykel och trampa in till min skola, idag blev de dock bil och troligt vis så blir det bil tisdagar och onsdagar fram tills vi har sålt valparna jag går längre dessa dagar och måste då åka hem och ge valparna mat mitt på dagen. Nu är de bra i magarna iallafall och det är skönt!!

Idag hade jag bara upprop i skolan kl 09.00 och det tog en kvart, jag hade bestämt att gå och köpa ungarna lite nya skolkläder och affärena öppnar 10.00 så det blev en fika hos en klasskamrat gött!! Sen shoppade jag byxor och lite t-shirts och nån tröja, killarna blev nöjda!

Nu i kväll gick jag , Jocke och Isac en nästan 1timmes runda med Fiona, Isac är väldigt duktig på att traska på men lite tröttsamt blev de han fick lifta på min rygg lite men oj aj inte bra kanske för ryggen nästa gång får han ta cykeln!
Jocke gick till skogen nu och ska pyscha eller vad det heter, rådjur är det iallafall han ska jaga, få se om han kommer hem med något.
Ja de va de!!

Tack och hej

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena
Skönt att höra att valparna är bra i magen nu. Har tänkt på det hela kvällen när jag jobbade.
Dessa rutiner : VARFÖR måste vi alltid ?
God Natt från Ugglan

Anonym sa...

Skönt att de har bättrat på sig.Lottie

Fionabloggen sa...

Mycket!!!