lördag 2 augusti 2008

Freja hemma igen!!

.
Nu har vi fått hem våran Freja igen! Lika pigg och alert som vanligt.(De drog slutsatsen att hon fått något bett eller stick av något slag) När hon fick syn på mig blev hon heltokig, hur härligt som helst. Hon var så pigg att man inte kunde ha henne i famnen utan vi fick släppa ner henne på golvet och att hon fick gå ut till bilen själv, ca 1 dm från entre´mattan la hon en jättehög hihihi, vi slapp ta upp den och sa att det va tur att hon inte släppte den i bilen!!
I bilen va hon lite orolig och ville inte riktigt vara still, kröp som en katt uppför min axel och skulle ligga där en stund. Men när vi hade kommit till Skillingaryd (ca halva vägen) så satte vi på radion och då va det som något dängt till henne i huvudet för hon la sig helt avslappnat och sov i mitt knä. Vi kom fram till det att vi har ju alltid musik eller annat ljud på hemma och att de är vana vid detta, så slutsattsen av detta är att musik lugnar och är avslappnande för både djur och människor!

Imorgon ska vi fara upp till Uddevalla och hämta barnen, det ska blir skönt att få hem dem igen, och på måndag fyller Isac 8 år så då blir det till att baka tårta igen, han har beställt hallontårta så det får vi fixa fram en åt honom!
Vill oxå säga Grattis till alla Karin på namnsdagen och speciellt till lillsyrran (du svarade inte på fånen så jag skriver här)!!
Tack och godnatt!


3 kommentarer:

Beathabloggen sa...

skönt att hon är piggare igen.lottie

Anonym sa...

Tack för grattningen.
Vi ses i kväll när jag ska hoppa upp på den antagligen illblöta hästryggen med tanke på att regnet öser!!! ner.

Puss & Kram
Karin

Min tråd sa...

Tur att hon kryade på sig, den lilla busmajan.