söndag 14 februari 2010

ALLA HJÄRTANS DAG!!


Vad roligt det är när ens barn lyssnar, i detta fallet inte på mig utan på innebandytränaren....... Igår säger Emil att ikväll ska jag lägga mig tidigt för det har Pelle sagt jahaja va bra att du har lyssnat på honom hmm. Jodå efter melodifestivalen knatade han i säng utan protest "jo men jag måste ju vara utvilad imorgon vi har ju match" det va ju bra. Men i morse fnissade jag åt honom för då frågade jag om han skulle han den vanliga frukosten som består av macka och mjölk... "Nä Pelle sa att vi skulle äta en ordentlig frukost så jag vill ha gröt" jodå så han åt havregrynsgröt till frukost. Sen körde jag ner han till stan för de skulle nämligen få åka buss till denna borta match som ska spelas i Tranås kl 12.45. Det förstår ni är ju dagens höjdpunkt förutom att spela match att få åka buss med laget!! Ett så taggat och härligt gäng ni skulle sett! Har vi tur så är de hemma framåt 17-18 ikväll de skulle stanna och äta i Jönköping på hemvägen oxå, och bara en sån sak att fixa och bestämma och sköta sig själv utan tjatiga mamma de är tufft och coolt för en snart 12 årig grabb!!
Jaha så här hemma har jag bara Isac kvar, vi ska baka en Alla Hjärtans Dags tårta hade jag tänkt så vi kan fika när Jocke & Kalle kommer hem från jobbet i Rydaholms ishall!

Så till er alla........... HA EN RIKTIGT GOD ALLA HJÄRTANS DAG!!!

Inga kommentarer: