söndag 1 februari 2009

På rymmen!!

Ja då hände de, Harry och Freja har haft roligt på egen hand. Frejas husse tyckte de kunde leka lite i dag och jag sa javisst men vi ska äta midda nu så de får vara här ute de går nog ingenstans,(Harry har inte gjort de när Fi är med nämligen) trodde jag och........trodde han hade koll på dem, inte hela tiden tydligen. Efterlysning, visslingar och rop nä inga hundar här inte, hmm va kan de har tagit vägen, det går ju rätt fort om man säger så när de sätter fart de rackarna. F´s husse tog bilen och jagade runt å Jocke å en kompis som va här tog sina apostlarhästar och gick med Fiona och sökte, hon hittade dem nästan hemma hos Freja, inte lång här ifrån......... de hade ju haft jätteroligt nästan en hel halvtimme, man blir lite svettig när de händer, vi har ju en ganska stor väg inte långt ifrån och E4 bakom men där hindrar viltstaketet iallafall. Stollar!!!

Emil har spelat poolmatch i innebandy i Forsheda idag! Jocke, Kalle och Isac var där å hejade på, Emil gjorde 2 mål Bravo!!! Ett rätt i nättaket och den andra smällde han in förbi målisen som viftade på fel ställe hihihi. Jag hade middagsansvaret och fick stanna hemma. Sparrisgratinerad fläskfilé och ris med en sallad mums kan jag säga!!!

Vilket underbart väder vi haft måste jag bara få lägga in oxå!

nu e d nattinatti!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att ni fann dem välbehållna efter denna utflykt. Ja de är som barn, när man vänder ryggen till så är de borta, och hittar på hyss. gratta Emil till målen. Bra gjort, och sedan en sådan GOD MIDDAG........
Det vattnar sig i munnen, men godnatt från RYGGSKOTTET........
Mamma o svärmor med gube