måndag 9 februari 2009

Örongegg och hundspyor!

Isac på VC och väntar på recept till örat.
Harry väntar på att spy!
Ja här händer alltid nått. Det va först Isac som behövde åka till vård centralen för en titt i örat som det rinner gojja ur, som tur är har han inte ont men det va en infektion i örat och det är i de örat han har rör typiskt.
Efter en lång förmidda där kommer vi hem och hundarna är inne själva, när Jocke kommer in frågar han mig om jag har tagit löken som stod på köksbänken. Ähh nää de har jag inte va dådå? Jag hade stekt 2 lökar å lagt på en tallrik här säger han då. HARRY!! Jaha du lycka till, DU får ringa vet å fråga hur vi ska göra nu säger jag då. Jodå han gör så och vi får veta att vi ska ge honom en ½ tsk salt längst bak på tungan så han spyr, och vi gör så men det händer ingenting, han bryr sig inte ens. Så jag ringer igen och frågar hur lång tid ska de ta innan de ska komma upp? Ja sågott som bums säger de då. Jaha säger jag då att han bryr sig inte om det, han hade då rakt inte tänkt å spy. Nä så då va de ju bara te å åka upp till vet så han fick en kräkspruta. Jätte kul 660 spänn för att kräkas superroligt. Skrutt Harry!
hajhaj



3 kommentarer:

mor i stugan sa...

Tjolahopp, vilken start på sportlovet.
Jag hoppas att Harry fick upp löken, och att Isak slipper öronvärk. Håll er nu borta från alla människor , för spysjukan härjar i bygden.

Kramiz

Anonym sa...

Ja, jösses (fniss), med djur och hundar händer det alltid något!

Anonym sa...

Ja säger då det....Hundar och ungar, nu fattas bara hemgjort äppelvin............

Harry trodde väl att lök är bra även för honom, mot influensa.....

Lunginflamation härjat visst för fullt i skaraborg hörde jag i Lundsbrunn. Drabbar alla åldrar.....Hoppas att man klarar sig nu efter tre dagar där.

Kramar till er o krya på er / Iréne