måndag 8 juni 2009

Livstecken!

Hej alla mina vänner, nu kommer ett livstecken från mig/oss!!
man kan säga att det är mycke nu och har varit mycket så det har inte funnits ork att ens tänka tanken och skriva här men så kan de vara i bland!
Idag är sista skoldagen för mig och på fredag är det slut............... Jag kan inte begripa att det har gått 1½ år och jag har åstakommit något vettigt och fått en utbildning, är det nån annan som fattar det? Ni som vet vad jag har haft för inställning till skolan innan kanske tänker lika dant hihihi!
Som läget ser ut nu på arbetsmarknaden finns det inte så mycket att erbjuda för oss som inte har något jobb att gå tillbaka till så jag har tagit ett stort beslut att fortsätta skolan till hösten och ska läsa in grundämnena i gymnasiet och förhoppningsvis då få ett slutbetyg, kan kännas skönt att ha ett sådant (om jag klara av det vill säga). Och efter det hoppas jag arbetsmarknaden har kommit igång igen!
Ja som sagt det är mycke nu med skolavslutningar, studenter och fester och ett scoutläger för Emil klämmer vi in oxå, han åker redan på lördag så 1 dag får han vara hemma och skolledig, men det blir ju lite semester för honom och komma hemmifrån och bara ha roligt!

Igår hade vi kalas för Kalle som fyllt 12 år! En himla massa folk kom det farmor och farfar, farbror och faster i från Herrljunga, mina föräldrar och några av mina syskon ett himla ståhej men skitkul. Vi bjöd på potatisgratäng och marinerad rådjursfilé som blev helt otroligt gott om jag får skryta, sen hade vi min specialtårta med jordgubbar på den gick hem den oxå Mmmmums.

Ett Superjätte grattis till brossan och hans sambo till förlovningen!!! Jätteroligt!!!

Nu är de dax för sista skoldagen för denna terminen
tack & hej!!

4 kommentarer:

Eva sa...

Grattis till examen!!! Spännande att du fortsätter i höst, självklart klarar du det!!! Om du behöver hjälp med matematiken kan du alltid vända dig till mig :-) Men historian går helt bort, bort, bort...

Jennie sa...

Tack snälla!! Jag kommer när det kniper hihihi kram!!!

Anonym sa...

Hejsan.

Ett stort tack för GOD MIDDAG med efterföljande TÅRTA från oss som kom från Herrljunga / Iréne

Jennie sa...

Alltid kul när ni kommer!! Tack själva kram!