lördag 6 mars 2010

Sorg i våra hjärtan.

Sixten (Hjalmar) 10 veckor -08
Detta är i nov -09
Sitter här med tungt sorgfyllt hjärta och tårana rinnandes ner för kinderna, för att vi har fått det sorgliga beskedet att Sixten (född Hjalmar 2008-06-26)igår lämnat jordelivet och fått flytta upp till den idag klarblåa himlen. Han har haft mycket ont i sitt ben och nu tog ägarna J och H det tunga beslutet att låta honom slippa sin värk och få somna in. Vi trodde verkligen att operationen skulle få honom att få stanna många år till,han var en sån kämpe och hade livsglädjen trotts värken, men det höll inte längre.

Vi tänker på er och känner er stora saknad och sorg, vi vet hur nära han stod er och hur mycket ni älskar honom och vilken fantastisk hund har varit, vi är såå ledsna. Men nu har han det gott där uppe på ett moln!
Sixten på min fot första dagen de fick komma ut då va de 15dagar gamla.
Han föddes som nummer tre i kullen på fem. Kl 23.19 och näst störst på 500g hans kännetecken va två vita fläckar på bröstet. En riktigt goe liten parvel!
Det känns tungt och jag sitter och gråter hela tiden suck....
Men nu måste jag bli glad för snart kommer systersonen och gulleplutten A och ska vara här i natt så jag få mysa med honom och försöka tänka på roliga saker.
Hej.

2 kommentarer:

mor i stugan sa...

Nä fy vad hemskt , gråter med dig . Hugo så riktigt ledsen ut i ögonen , det var precis som om han förstod när jag berättade för honom. Tänker på Sixtens familj och lider med dem.

Anonym sa...

Sorgligt sorgligt....det finns inte ord när sådant här inträffar.

Iréne