söndag 28 mars 2010

Händelserik helg!!

Vilken helg vi har haft. 42 mil har det blivit fram å tbax till Jönköping, Emils bandy helg...... men han har haft roligt det är huvudsaken trotts 2 förluster och 1 vinst. Vi har oxå varit på barndop till min brorsdotter som sedan övergick till bröllop, helt fantastiskt roligt! Emil, Isac och Kalle fick vara statister på dopet vilket de alla tre tyckte var roligt. Isac hällde i vattnet i dopfunten, Emil tände ljuset och Kalle fick langa fram handduken/servetten till prästen när lilla E var blöt i håret! Jag fattade som vanligt ingenting när den blivande bruden och brudgummen lämnade över flickan till en av faddrarna och ställde sig framför prästen i stället men jag skyller på översvämning i huvudkontoret. En liten tröst är väl att ingen visste men så klart är det ju ganska vanligt att man passar på när man ändå är i kyrkan.......några såg den fina buketten som stod på bordetoch anade vad som var på G, jag såg den oxå men tänkte inte på den mer än att den var jättefin och så satt jag och tänkte på vilka sorts blommor vi hade på mina barns dop hehehe ja det är jag i mitt lilla nötskal.

På fm var jag Jocke, Kalle, Isac och Robin på öppethus i stans nyrenoverade högstadieskola Apladalsskolan och kikade. Den är jättefin och fresch. Kul och komma och titta eftersom jag har gått iden. Robin tyckte oxå det var häftigt, han gick i och för sig där bara 2 månader men han vet ju hur den såg ut innan. Kalle gillade den oxå så vi får se hur det blir till hösten föfr hans del!

Snart är det påsklov och jag längtar..... denna veckan som kommer är det 2 prov och 1 inlämning suck.

tack för mig hej!!

2 kommentarer:

mor i stugan sa...

Oj vilken helg ni har haft , måste vara skönt att få sätta sig i skolbänken efter allt detta ;)Får väl sända jätte varma grattis hälsningar tiller alla från oss i Thailand .
Ps. Saknar min lille Hugo, men han saknar nog inte matte just nu, han som har så många kompisar att busa med.

Anonym sa...

Får Gratulera till en fin helg med bröllop o barndop, även om tröttheten säkert kom efter allt åkande Hälsa nu alla inblandade i barnd, bröllp och pojkarnas egna lilla helg med vinst o förlust.

kram från ugglan