söndag 12 juli 2009

Lite av varje!

Jaha man har kommit in i en lite skrivar svacka igen eller rättare sagt jag har inte haft lust!

Itorsdags fyllde jag år inget och fira tyckte jag men några i familjen ville minsann ha tårta och kaffe och så klart det bjuder jag på så gärna fast jag hade tänk å slippa iår men Jocke köpte faktiskt en väldigt good tårta på city gross reklam reklam och så kom de som ville. Sen packade jag färdigt för vi skulle dra till stugan i Od och dagen efter till Skara Sommarland. Hundarna packades in och svärmor fick vara hundvakt såå praktiskt och passande hihihi. Inte så passande väder kan jag dock meddela regn och rusk och kallt men vi trotsade väder och vind och ungarna badade och hade skojj ändå. En natt till i stugan sen igår packade vi oss hem. Nu är vi inne på sista veckan sen ska det börjas jobba, för min del i 4 v sen blir det skolan igen!

I torsdags var jag även hos veterinären med Harry, den lilla 1 års sprutan skulle in, stirr och starr jag glömde vacc intygen hmm såå typiskt mig. Sen bad jag dem titta på han tass, han har haft en rosa vårt/böldliknande sak där ett tag och de kunde konstatera att de kan vara en tumör godartad trodde dem, han har ju slickat och tagit sönder denna stackars bula så vi ska nu smörja in med kortisonsalva i 7 dagar och pepparpeppar så tycker jag det har blivit bättre, annars blir det operation och jag tycker nog att vi har haft tillräckligt med vår lilla Harry nu så håll tummarna för en ICKE operation.

Idag har stora syster m fam varit här och fikat, trevligt alltid! De tog Isac med sig hem, han skulle promt meta med kusin Tobias och har han tur skulle han få följa med morbror till skogen och titta på vildsvin det vore ju häftigt, den lilla jägaren han nu är!!!

Nu ska vi titta på Arn nr2!

Tack och hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott!

kram Eva o Kajsa

Anonym sa...

Stackars lille Harry! Hoppas han verkligen slipper operation. Molly ska operera sin djuvertumör i nästa vecka, håll tummarna! Kram Eva