tisdag 28 juli 2009

Blått och Gult guld i skogarna!

Åhh va roligt det är när folk säger att de saknar en på bloggen och att de väntar på att man ska skriva något, fantastiskt roligt men jag har varit jätte dålig på att skriva nu det sista som ni har märkt och jag jag vill såå gärna skriva och berätta allt som händer men jag vet inte vad min energi har tagit vägen denna sommar, och nu jobbar jag så nu är man skittrött på kvällarna och då blir det inget för det.

Men jag kan berätta att igår gick jag och Isac och min väninna J ut i skogen och skulle plocka det blåa guldet som just nu flödar i våra skogar nämligen blåbär (om ingen nu skulle förstå det), vi gick fel och tack vare det hittade vi det gula guldet våra skogar just nu oxå har väldigt gott om (alltså kantareller) härligt! Vi hittade rätt tillslut och fick med oss några liter hem. Vi gjorde då oss en blåbärspaj och senare på kvällen ett par riktigt goda kantarellmackor finns det nått bättre!!! Isac är en riktig skogsmulle han älskar att gå i skogen och inte ett gnäll om att det var jobbigt, helt otroligt och han gick upp i fallcett när vi hittade svampen hihihi!
Emil fick åka grusbil med morbror hela fm och det gillade han, skogen är bara jobbigt säger han.
Det syns inte så bra men han e helt blåbärsblå runt hela munnen och tänderna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hello! Här blev det blåbärsmuffins och lite senare omelett med kantarellstuvning... Tack för en trevlig dag! Kram J

Jag själv sa...

Tack själv du!! Alltid lika trevligt att träffas!!

Eva sa...

Vad härligt och gott det låter!

Anonym sa...

Stackars lille Harry. Hoppas verkligen att han slipper operation. Molly ska operera bort djuvertumören i nästa vecka, håll tummarna! Kram Eva