fredag 16 juli 2010

Yngelkillen!

Min lilla son Isac har någon slags kärlek till yngel av olika slag. I våras var han och hämtade grodygel i skogen och hade i en spann, fast hans dumma mamma sa att man inte får ha dem i en spann man kan ta dem i en spann och kolla på dem och sen hälla tillbaka de när man åker hem men de har varit svårt. Nu är det ynglerna i sjön som står på tur..... han har lyckats smussla hem en spann utan min vetskap och jag har bett honom gå tillbaka med dem till sjön men icke. Nu ikväll kom jag hem efter jobbet och stog och gjorde iordning lite mat till imorgon när jag ska jobba, då kom Isac och småpratade lite då frågar han om jag vet var ynglerna fanns nu, och jag sa nää, jo jag har dem i de lilla akvariet som du sa........ Hmm jag hade sagt lite på skojj att du kan ju testa och ha ynglerna i de lilla 10 l akvariet men trodde ju inte han visste var de fanns. Joho de visste han och han hade fixat de så bra så..... på sitt skrivbord hade han ställt det lite väl mycket vatten kanske så de hade runnit över lite men bara lite mamma och jag har torkat upp det.
Min reaktion blev VAA va sa du att du hade det??? Sen började jag skratta och då blev han ledsen han trodde ju att de va som akvariefiskar, lilla gubben vilka ideer de kan komma på och just detta kunde jag inte bli arg på det va ju så gulligt tänkt ändå, men nu har akvariet och ynglerna fått flytta ut.

Nu har jag två dagar kvar att jobba sen är det SEMESTER!!!

ha de kalas hejsvejs!!

2 kommentarer:

mor i stugan sa...

Han är för skön den lille Isak ,hahahaaa. Kram till er alla

Jennie sa...

Javisst e d för söta....