torsdag 17 juni 2010

Vilken dag!

Ackack Dagen började med att hästarna som bor här på gården hade gått över, mer gräs på andra sidan som lockade, saken är den att hästar är inte mitt favvodjur och jag är ärligt talat rädd för dem men jag va den enda som va hemma och kunde ställa allt till rätta..... suck efter många om och men så fick jag in dem där de skulle och strapatsen med bankade hjärta och en darrande kropp kunde avslutas... jaja jag vet att många tycker jag är fjantig och jag som är uppväxt med hästar borde väl fixa de där men har man blivit skrämd en gång så sitter det i, men ni ska vet hur stolt jag är över mig själv som gjorde detta över min vilja OCH klarade det BRAVO på mig! Jag sa till brossan som jag hade i mobilen hela tiden (och stackarn han blev lite lomhörd en stund av mina vrål på häst j-lana) att med stora bokstäver JAG SKA FAAAAN HA MEDALJ FÖR DETTA! Ingen komentar i andra luren konstigt.....Ja men iallafall sen skulle jag då fixa ström till staketet som krakarna går i och cyklade hem för att hämta lite provisoriska mojänger, hmm tänkte jag det går ju fortare om jag lånar 6hjulingen, japp sagt å gjort... ja va händer då jo den stannar på halva vägen GRRR varför?? jaja bara gå hem hämta cykeln och palla sig i väg, under tiden jag fixade strömmen som för övrigt fungerade gallant för en häst kollade själv och fick sig en ordentlig pärla så började mina killar så smått försöka putta hem motorcykeln igen och de slet och jag oxå för jag hjälpte till, vi puttade tillbaka och ställde in den som inget hade hänt förutom att den va vänd åt andra hållet så klart. Japp men vad jag fick veta nu ikväll när jag pratade om spektaklet på fm och jag avslöjade att jag lånat motorcyklen olovandes så talade de om med ett flin att bensinkranen va avstäng..... JAHA det har den ju aldrig varit så inte katten kollade jag de heller SUCK.... men de fick sig ett gott skratt och ja de är ju kul man kan glädja någon!

Ikväll har jag skickat iväg Emil på scoutläger hoppas de får toppen väder hela veckan, de ska vandra, padla och åka Vidfamne (Vidösterns egna vikigaskepp)

Nä nu är jag trött av dagens strapatser så nattinatti

Inga kommentarer: