torsdag 17 juni 2010

Ny titel= Snickare Jennie

Jaha nu har man blivit snickare oxå..... ja man kan väl ha fler än en titel i telefonkatalogen eller? Hehe nä jag har bara varit snickare för en dag å rackarns så bra det blev. Jag och Jocke har hjälp far min med garagetaket så nu är de sågott som bara takpappen som ska på sen kan han gå där inne å lufsa bäst han vill utan att det kommer fukt uppefrån och ner på kepsen! Men jag har nån konstig känsla i kroppen som kan kallas för träningsvärk och väldans ömma knä och fötter även en bauta stor blåsa på tummen efter hammaren (konstigt tyckte både pappa å Jocke) men de är väl hur man håller den eller inte vet jag, en blåsa är det ialf. Sen bjöd mor på en utsökt kvällsmat som bestod av jordgubbskräm och smörgås inget smakar bättre än mammas kräm när man har jobbat, härligt!!!

Har inte hört något från Emil och det ser jag som ett gott tecken förra året ringde han hem på fmdagarna och ville promt komma hem hm konstigt tyckte jag efter som det brukar vara på kvällen man längtar hem men inte han inte, det visade sig att efter frukosten hade de fri tid tills aktiviteterna skulle börja och då fick han för sig att han längtade hem.... och härligt väder har de ju haft hela dagen. Såg hur vikingabåten for förbi på sjön vid middagstid så till Tånnö vet jag har de har kommit ialf.

Ännu endag som jag känner att sängen dra mer än vanligt, man blir trött av att vara ledig men på måndag då börjar livet då börjar jobbet!

Puss i jumsken!!

Inga kommentarer: