måndag 29 augusti 2011

Hejsan!



Hejsan!!


Oj vad tiden går jag har inte varit här sen i mars, undrar om det finns någon kvar som tittar in?...


Jag har faktiskt inte haft lust att skriva något, fast det har hänt en hel del dessa månader, och jag lovar kanske inte att det blir så ofta nu heller fast jag har tid, men jag hoppas på det men....


Just nu vräker regnet ner och det känns som värsta höstdagen usch va trist men det är väl bara å gilla läget.


Sommaren har varit toppen. Jag har haft jobb i 7 veckor, men ändå har det varit tid för lite semester utflykter.


Min jobbsituation är inte så spännande just nu, stämplar och jobbar ca32% som PA plus så mycket jag kan få på ett av kommunens gruppboende men dessa 75 dagar är snart slut och då måsta jag välja att klara mig på 32 % eller säga upp mig och stämpla helt..... det visar sig att jag tjänar på att gå hemma och stämpla, tackar jag ja till ett jobb på några timmar förlorar jag hur mycket som helst och känns som man får ett straff för att man jobbar. Och då säger de samtidigt att man måste tacka jag till allt man blir erbjuden HALLÅ Systemet är såå sjukt. Jag blir så trött inte konstigt man känner sig deppig ofta.....


Jag har startat ett litet marmeladkokeri....skojjar bara men jag har kokat plommonmarmelad på ca 10 kg plommon och gjort snart 10 plommonpajer (som är uppätna) gisses vad plommon vi har haft inte så jättemycket kvar men endel. Många har nog trillat ner nu när det stört regnade och ett gäng ligger i garaget och väntar på att bli omhändertagna men jag är rätt trött på dem nu. De var så pass mycket så trädet brast på mitten för några veckor sen, jag är ganska glad över det nu faktiskt för hade de varit kvar hade vi haft dubbelt så mycket hualigen.....


Jag har ju blivit faster 2 gånger sen sist oxå det måste jag få berätta, till en kille i april och en tjej i juli! Så söta och goa!


Tack för mig, hej!

1 kommentar:

Yanx Lady sa...

nice skill.. good picture ,very happy family

Visit n support my blog don't forget follow n comment


http://blogs-healthy.blogspot.com

http://story-for-child.blogspot.com

http://easy-learn-computer.blogspot.com

http://lab-automotive.blogspot.com

Thanks my friends