torsdag 10 mars 2011

Nä men hallå eller.....

Nä men hallå eller.....jodå vi lever än men.....

För er som undrar så går jag här hemma i vårt fina hus dagarna i enda som en annan hemmafru och gör ingenting känns det som, eller jo de vanliga sysslorna får jag väl till framåt dagen som den dagliga damsugningen och matlagningen, läxhjälpen, tvättningen och taxiverksamheten men annars gör jag inte så mycket, ibland får jag den stora äran att vara barnvakt åt lille A och det förgyller dagen mycket. Har ett timjobb som personlig assistent på ca 32% i månaden och hoppar in på olika gruppbostäder ibland när de ringer in mig men det är inte så ofta. När jag jobbar som PA är det bara kvällstid och lördagar och det börjar kännas nu efter ett halvår att det tar mycket tid med familjen, man har hur mycket tid som helst på dagen när ingen är hemma och så kör det ihop sig på kvällarna suck... men va f-n gnäller jag för ja det kan man undra.... det finns de som har det mycket värre ja det gör det så nu ser vi positivt på de här.....suck....
Nä det är inte lätt att se positivt på saker när man känner sig värdelös och inte kan dra in pengar till familjen på det vis man vill. JAA jag kan ju starta eget NÄÄ det är för mycket och tänka på, avgifter å skit man vet aldrig vad man får. De surrar i huvudet hela tiden man funderar och grunnar på hur man ska lösa situationen jag är ju inte ensam i jobbsökar jungeln. Så nu har jag spytt lite om det.

Nog om det, vad har hänt sen sist som för övrigt var vid nyår hehehe ett tag sen alltså....ja jo en heldel men vi struntar i det.
Något som var fantastiskt var att i tisdags satt jag och min man ute i solen och fikade semla, helt otroligt skönt, senare på efm så tvättade hemmafrun bilen, också en härligt vårig aktivitet, men va nu jädrans skitväder det snöar dassalock ute....men vad kan man förvänta sig HALLÅ det är bara mars månad, visseligen årets första vårmånad men.... Min pappa brukar säga- det ska ner mycket till innan våren kommer och ja, han brukar ha rätt i den saken. Men vintern har varit otroligt lång och jag tror alla är trötta på detta nu och vill ha åtmindstånde barmark så man kan ta sig fram ordentligt.
Tyvärr kan jag inte lägga in några bilder än, jag hittar ingen sladd till mobilen för överföring till datan så idag blir det bara tråkig text, kanske bättre än inget vad vet jag....

Tack & hej från mig!!

/ Jennie

Inga kommentarer: