söndag 10 januari 2010

Jaktlycka!

Idag har Isac och hela familjen varit ute och jagat rådjur. Han tycker ju det är jättespännande med jakt så vid frukost bestämde vi att vi skulle gå ut en sväng allihopa. Sagt och gjort vi klädde på oss och jag och Emil spankulerade ut i snöbeklädda skogen för vi skulle driva ut djuren och Isac och Jocke skulle stå på pass. 5min tog det sen small det, en liten bock blev det och Isac överlycklig! Tydligen hade jag skrämt ut 5 st rådjur där jag gick eller snarare kröp under tunga snöbeklädda grangrenar. Så nu har han fått vara med och ta (släpa) hem och ta ur djuret och frågorna haglade och Jocke svarade "jamen jag vill ju lära mig ju" sa han när jag skrattade åt honom för det lät så roligt, och han har även invigt sin jaktkniv han fick i julklapp så nu är han stolt och lycklig!
Hejåhå nu ska bytet dras hem slit och släp
En stolt jägare
Emil ville självklart vara med.
Inte äckligt allas tyckte Isac men Emil gillade det inte lika mycke.
Isac har ett enormt intresse för detta och han älskar att gå i skogen och kan väldigt mycket det är jätteskojj!






1 kommentar:

mor i stugan sa...

Grattis till den stora jaktlyckan , det var tur att jag inte var med , klarar inte sådant.