torsdag 4 december 2008

Nära döden!

Jaha då har man varit i bårhuset och jag överlevde. Vi fick sitta och lyssna på mannen som jobbar där, han berättade hur det går till från att den döda människa kommer tills begravningsbyrån kommer och hämtar. Vi fick även gå in i kylrummen och avslutade i obduktionsrummet som de inte har använt på ca 15 år till det ändamålet. När vi stod i svepningsrummet som är just innan kylrummet sa han att ni som inte känner att ni vill gå in i kylrummet kan gå ut och gå in i ett annat rum som vi skulle komma till sen efter kylrummet, då fick jag en jättelustig känsla i kroppen, hjärtat började slå fortare, jag blev konstig och kände nånslags svimningskänsla fast jag hade kontroll hela tiden, blek sa nån efteråt att jag hade varit lite oxå, mycket märkligt för jag var inte ett dugg rädd för att gå in. Men när han öppnade dörren försvann allt det konstiga och det gick bra, jag tittade inte så noga hur det såg ut för vi gick bara rätt igenom, men det är klart en olustg känsla att gå in i ett rum med 15 döda människor det går inte komma ifrån, det var kallt men det luktade inte, och nu har man gjort det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch den det kan ag förstå att det ej var trevligt