måndag 20 oktober 2008

Gräsänka!

Ja nu är man då gräsänka som man säger, det lunkar på i vanlig ordning fast med lite andra människor inblandade, vad hade jag gjort utan alla ni som är så gulliga och hjälper mig nu när läget ligger lite konstigt till.
Denna vecka är nog värst utav de 2 jag har varit på praktik, ledig idag SKÖNT!! Men nu återstår 4 dagar varav 3 kvällar och det är där de gulliga människorna kommer in i leken. Kompisar till barnen och deras föräldrar som hjälper till å förvara och skjutsa , lillasyster, systerdotter, svägerska, barnens mormor och morfar om jag har glömt någon så förlåt men nu är det kaos i mitt lilla huvud av allt man ska komma ihåg och tänka på så att allt klaffar.
Jag har ringt fritids och fixat om tiderna och taxi så det inte blir sura miner av att de får stå och vänta på barn som inte ska med, för det kan bli tjurigt kan jag säga fniss men jag förstår dem.

Idag har jag och Isac fixat lite i hundgården, vi har lagt in lite nytt grus så det inte blir så skitigt där, hoppas det hjälper för Harry lurv blir lite lätt smutsig (sa hon ironiskt) när de busar runt i blötan.

Hälsning från solen, de har det gött, har idag suttit vid poolen och tittat på när någon sågat ner en palm, låter ju spännande tycker jag. En lång strandpromenad och nu i kväll satt de utanför hotellet och drack kaffe och lyssnade på musik, det låter ju inte helt fel men här blåser det kraftigt och regnar det är fel usch va trist!

Vi har fått tillökning i fiskfamiljen......... guppy-yngel tror vi att det är 13 st kanske det är, det är lite svårt att räkna, de är så små, vi orkade inte fiska in alla men vi tror att vi har ca 10 i yngellådan, skojskoj!!


Häjkon bäjkon!

Inga kommentarer: